در طراحی سایت برای استارتاپ ها به این موارد توجه کنید
نوشته شده توسط : Mozhde
طراحی سایت برای استارتاپ

طراحی وب‌سایت استارتاپ کار آسانی نیست، اگر می‌خواهید یک طراحی بی‌عیب و نقص برای startup خود داشته باشید راه سختی در پیش دارید. باید در طراحی وب‌ سایت بسیار سخت‌گیر باشید. طراحی یک وب‌سایت بی‌نقص برای استارتاپ از مهم‌ترین عوامل موفقیت آن است.

چه انتظاری دارید؟

برای داشتن وب‌سایت خوب نیاز به رنگ‌های متنوع و منوهای عجیب‌وغریب ندارید. وب‌سایت شما باید مخاطب را در کمترین زمان جذب کند. باید با استفاده از طراحی مناسب بتوانید به بیشترین میزان فروش برسید. رقبای شما در این زمینه زیاد هستند، پس نکته دیگری که در طراحی یک وب‌سایت موفق برای استارتاپ باید در نظر بگیرد، رقبای سرسخت است. نیازی نیست به راه‌حل‌های پیچیده فکر کنید، شما باید در عین سادگی طراحی هوشمندانه‌ای برای وب‌سایت خود داشته باشید.

زمانی به یک ترکیب خوب در طراحی وب‌سایت خواهید رسید که میان انتظارات خود و ویژگی‌های یک طراحی خوب تعادل برقرار کنید.

Wells Riley، طراح گرافیک, رابط کاربری نکته‌هایی در رابطه بااهمیت طراحی وب‌سایت استارتاپ مطرح می‌کند که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

ریلی در رابطه با اهمیت طراحی وب‌ سایت در استارتاپ می‌گوید:

با نگاهی به شرکت اپل می‌توانید بفهمید که طراحی وب‌سایت در شروع کار یک استارتاپ موفق چه تأثیری دارد. در استارتاپ هایی مثل Path، Airbnb،Square و Massive Health طراحی وب‌سایت هسته اصلی کار است. طراحی وب‌سایت این استارتاپ ها نمونه موفق طراحی وب‌سایت است. اما طراحی یک وب‌سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ یک لوگو بسیار خوب دارد؟ قالب زیبایی بر روی وب‌سایت نصب شده است؟ طراحی رابط کاربری خلاقانه‌ای دارد؟ یک طراحی موفق دارای ویژگی‌هایی فراتر از این‌ها است، باید به طراحی وب‌سایت به شکل یک مسئله نگاه کرد که باید به بهترین شکل ممکن حل شود تا رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشند.

طراحی وب‌سایت استارتاپ باید چشم‌گیر باشد. وب‌سایت اولین پل ارتباطی افراد با کسب‌وکار شما است، پس باید به‌اندازه کافی عالی باشد تا در همان نگاه اول بیننده را جذب کند.

نکات کلیدی طراحی

نکات کلیدی طراحی

Wells Riley، در راستای طراحی وب‌سایت استارتاپ مجموعه از نکات کلیدی را طبقه‌بندی کرده است. او به شما می‌گوید که چه نکاتی باید در طراحی استارتاپ رعایت شوند و چگونه وب‌سایت خود را بهتر کنید.

لیستی که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم، روند درست طراحی را به ما نشان می‌دهد.

خلاقیت: نوآوری در طراحی مسیر پیشرفت را به شما نشان می‌دهد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، طراحی خلاقانه شما باید با فناوری روز هماهنگ باشد. خلاقیت در طراحی همیشه با تکنولوژی همراه است و هرگز نمی‌تواند به‌صورت مستقل به موفقیت دست پیدا کند.

سودمندی محصول: یک محصول خوب محصولی است که ازنظر زیبایی‌شناسی با مخاطب ارتباط روانی برقرار کند. طراحی خوب محصول شمارا به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد و هر مانعی که سر راه شما باشد را از میان برمی‌دارد.

زیبایی‌شناسی: یکی از مؤلفه‌های اصلی که در سودآوری محصول تأثیر مستقیم دارد، کیفیت زیبایی آن است. مردم روزانه هزاران کالا مصرف می‌کنند و بدون شک ظاهر این کالاها بر روی افراد تأثیر دارد. کالایی مخاطب را در نگاه اول جذب می‌کند که ظاهر زیبایی داشته باشد.

قابل‌فهم بودن: محصولات در زندگی روزانه مردم نقش دارند. به یاد داشته باشید، محصول نماینده شما در منزل افراد است و باید به تمام سؤالات و نیازهای مصرف‌کننده پاسخ دهد. پس طراحی محصول باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده به‌راحتی کارکرد آن را درک کند و با محصول ارتباط برقرار کند.

سادگی: طراحی، خلق یک اثر هنری پرزرق‌وبرق و تزئینی نیست. در طراحی هدف وجود دارد و مفهوم اصلی محصول را بیان می‌کند. طراحی محصول باید ماهیتی خنثی داشته باشد تا مصرف‌کننده توصیف خود را از محصول داشته باشد. اگر طراحی بر درک مصرف‌کننده غلبه وبرتری داشته باشد، حتی اگر زیبا هم باشد نتوانسته به هدف درست برسد.

صداقت: در طراحی محصول باید اصل صداقت را همواره در نظر داشت. هیچ‌گاه محصول خود را بیشتر از آن چیزی که هست، نشان ندهید. هرگز نباید مصرف‌کننده را فریب داد و او را به مصرف محصولی ترغیب کرد که آن چیزی نیست که در طراحی‌اش نشان می‌دهد.

ماندگاری: یک طراحی خوب با مد روز پیش نمی‌رود. طراحی خوب همیشه ماندگار می‌ماند برخلاف طرح‌هایی هایی که از مدهای روز پیروی می‌کنند، زمانش هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و قدیمی به نظر نمی‌رسد.

دقت و ریزبینی: طرح خوب به‌دقت و نگاه ریزبین نیاز دارد. طراح موفق کسی است که با در نظر گرفتن تمام جزئیات با حساسیت پروژه خود را به پایان می‌رساند و با این کار به مصرف‌کننده احترام می‌گذارد.

سازگار با محیط‌زیست: طراحی سهم مهمی در حفظ محیط‌زیست دارد. طراحی خوب باعث حفظ منابع و کاهش آلودگی فیزیکی و بصری می‌شود و قابلیت بازیافت محصول را فراهم می‌کند.


مقاله مرتبط: با ۱۰ اصل مهم در طراحی وب سایت آشنا شوید


قانونی برای طراحی استارتاپ ها وجود دارد که می گوید: «طراحی خلاصه‌تر ما را به هدف نزدیک‌تر می‌کند» در طراحی وب‌سایت استارتاپ بر روی عناصر ضروری تمرکز کنید و هرگونه عنصر بی‌اهمیتی را حذف کنید، عناصر اضافی به کار شما زیبایی نمی‌دهد. سادگی و خلوص بیشترین تأثیر را در مخاطب خواهد داشت.

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی خوب برای استارتاپ چیست؟

برای پاسخ به این سؤال، Wells عملکرد ۷۸ مدیرعامل، بازاریاب و طراح را بررسی کرده است و از آن‌ها سؤالاتی در رابطه با چگونگی طراحی پرسیده است. معیارهایی که ولز برای طراحی موفق استارتاپ در نظر گرفته بود با معیارهای مدیران شباهت دارد.

در تحقیقات Wells، مدیران، مهندسان و بازاریاب‌ها تعاریف مشابهی برای طراحی وب‌سایت استارتاپ دارند. مهم‌ترین ویژگی که این افراد برای یک طرح موفق وب‌سایت در نظر گرفته‌اند، سودمندی محصول است. این در حالی است که زیبایی‌شناسی با اختلاف بسیار کمی در جایگاه دوم قرارگرفته است، در پشت این دو، نوآوری در جایگاه سوم قرار دارد. این سه ویژگی، تعاریف مشترکی است که هم برای طراحان گرافیک و هم برای کارآفرینان در صدر اهمیت قرار دارد.

آیا این سه ویژگی برای شما اولویت دارد؟

ریشه طراحی وب‌سایت استارتاپ در فرهنگ هر منطقه قرار دارد. کارآفرینان، مهندسان و سرمایه‌گذاران تنها مهره‌های کلیدی استارتاپ نیستند، باید طراح را هم جز اصلی این ساختار دانست. طراحی یک عامل بسیار مهم برای موفقیت یک استارتاپ است. با طراحی خوب شما می‌توانید به نیاز بازار دسترسی داشته باشید و مشتریان وفادار خود را به دست بیاورید.

شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک، مایکروسافت و اپل بانام بنیان‌گذارها مشهور شده‌اند، اما این شهرت به سال‌ها پیش برمی‌گردد و امروز یک طراح خوب می‌تواند برند شمارا سرپا نگه دارد. ضرورت وجود طراح گرافیک خوب در مجموعه موفق را نمی‌توان نادیده گرفت. طراحی کم‌کم جای خود را در استارتاپ ها باز می‌کند.

چگونه پروسه طراحی استارتاپ را زنده نگه‌داریم؟

چگونه پروسه طراحی استارتاپ را زنده نگه‌داریم؟

برای موفق ماندن در استارتاپ باید نکات کلیدی را به خاطر بسپارید…

تغییرات سریع

زمانی که کار طراحی استارتاپ را شروع می‌کنید، طرح کلی از جزئیات تهیه کنید. ممکن است هدف‌های استارتاپ به‌صورت روزانه تغییر کند. اگر شما طرح کلی از جزئیات نداشته باشید ممکن است برای تطابق خود با کمبود زمان مواجه شوید و هزینه بیشتری دریافت نکنید. وقتی مسیر استارتاپ عوض می‌شود، پروسه طراحی هم‌تغییر کلی خواهد داشت. اگر در تنظیم زمان طراحی خود وقت اضافی در نظر نگرفته باشید، با این تغییر روند ازنظر مالی ضرر خواهید کرد.

در شروع طراحی وب‌سایت استارتاپ جزئیات خدمات خود را تعریف کنید. نرخ هر کار اضافی که بیشتر از محدوده پروژه است را هم مشخص کنید. مدیران استارتاپ ممکن است در میانه راه طرز فکر و ایده اصلی را کاملاً عوض کنند. در این صورت اگر طراح شرطی از قبل تعیین نکرده باشد و زمان اضافی در نظر نگرفته باشد، باید وقت بیشتری را صرف طراحی کند و درنتیجه هیچ پول اضافی هم دریافت نخواهد کرد.

این روش می‌تواند برای هر پروژه‌ای استفاده شود، اما برای یک استارتاپ با فضایی بی‌نظم مؤثرتر واقع می‌شود.

بی‌نظمی

طراحی برای استارتاپ شبیه به حل مسئله است. طراحان استارتاپ در شروع بابی نظمی‌ها و دوراهی‌های زیادی روبه‌رو هستند. مشکلات در محیط‌های طراحی استارتاپ غیرمنتظره هستند و شما برای تبدیل‌شدن به یک طراح خوب در این زمینه باید توانایی حل مشکلات ناگهانی را داشته باشید و بتوانید در محیط آشفته با آرامش کارکنید.

بودجه کم

اکثر استارتاپ ها کار خود را با بودجه کم شروع می‌کنند و برای هر ریال هم برنامه‌ریزی دارند. طراحان وب‌سایتی که با استارتاپ ها همکاری دارند برای کسب موفقیت باید از تجربیات کاربران هم استفاده کنند.

یکی از هدف‌های اصلی در تأثیرگذاری بر روی مخاطب در طراحی وب‌سایت استارتاپ، ارائه تصویری واضح از عملکرد استارتاپ است. مخاطب شما باید در نگاه اول اطلاعات کلی را دریافت کند و اگر طراحی فضای ارائه توضیحات بیشتر را دارد، این توضیحات را به مشتری ارائه دهید.

در شروع کار طراحی وب‌سایت، شما باید مخاطبان خود را بشناسید، حتی اگر خیالی باشند. در طول مذاکره با مدیران استارتاپ باید تلاش کنید تا نوع برخورد مخاطب را دریابید. مخاطب یا کاربر هنگام استفاده از سایت چه احساسی خواهد داشت و چه اقداماتی باید انجام شود؟ هر چیزی که باعث جذب مخاطب شود باید در طراحی به کار گرفته شود. با این کار مطمئن می‌شوید که مشتری راضی از وب‌سایت شما خارج می‌شود.

اگر مدیران استارتاپ از شروع کار خود مطمئن نیستند، شما می‌توانید ایده‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید. با این کار در چشم آن‌ها یک متخصص دیده می‌شوید که در موفقیت پروژه بسیار تأثیرگذار است.

Wells از تجربیات خود در این زمینه می‌گوید: وقتی من با مشتری ملاقات می‌کنم، از او می‌خواهم که به پرسشنامه‌ای که طراحی کرده‌ام پاسخ دهد. این پرسشنامه برای بررسی جزئیات ضروری است و می‌خواهم نظر مشتری را در رابطه با مخاطبان بدانم. این اطلاعات تأثیر مستقیمی در طراحی وب‌سایت خواهد داشت. باید برای جذاب نگه‌داشتن وب‌سایت برنامه‌ای داشته باشید و بدانید که رفتار مخاطب در شرایط متفاوت چگونه خواهد بود.

به دست آوردن اطلاعات کافی از مخاطبان در امر طراحی مؤثر خواهد بود تا طراحی وب‌سایت کیفیت بالایی داشته باشد. اگر در میانه راه روند کلی استارتاپ تغییر کند شما ضرر مالی نخواهید کرد چون در ابتدا این نکته را در قرارداد خود ذکر کرده‌اید.

برای درک بهتر موضوع می‌توانید به چند طراحی موفق وب‌سایت استارتاپ در قسمت پایین نگاهی بیندازید:

ifttt

 

atlas.co

nomiku

hiclark

clarifai

virtahealth

منبع : هاست ایران

آیا تابه‌حال برای استارتاپ خود وب‌سایت طراحی کرده‌اید؟ تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: